quarta-feira, 2 de setembro de 2009

Os castros perdem imagem

Castros lalinenses, como Bárcia, Alperiz, Cirstimil ou Dom-Ramiro, acumulam lixo.

O Concelho de Lalim conta cum grande potencial patrimonial em muitos apartados, mas os castros som sem duvida um deles. Ao mesmo tempo, estas antigas aldeias nom contam em muitos casos com a melhor imagem, já que numerosos resíduos almacenam-se pola zona da coroa e o antecastro. Mesmo, restos de neumáticos, plásticos de celeiro, maleza e até alguns veiculos permanecem nestos antigos vestígios que o concelho quer recuperar polo seu atractivo. Especialistas e caminhantes reclamam a conservaçom e mantemento destes enclaves.



Lalim é um dos concelhos da Galiza com mais património castrexo, já que conta com 33 empraçamentos destas características. Muitos deles nom se atopam nas melhores condiçons pola acumulaçom de resíduos ou polo regamento que supom a realizaçom das tarefas agrícolas tanto nas coroas como nos antecastro destes pontos. De factos, caminhantes, especialistas e amantes do património reclamam umha actuaçom nos castros lalinenses, mas que nom vaia mais aló da sua conservaçom e mantemento. O que está claro é que querem mudar a sua actual mala imagem e os danos que sofrem estas zonas.

Em princípio, os castros mais perjudicados pelos resíduos e as actuaçons anómalas som os de Bárcia, Cristimil, Parada e Donramiro. O primeiro esta-se a usar como armazem de celeiros e rolos de erva, que em chegarom ter o médio centenar. Ademais, o tránsito de tractores está perjudicando tanto os valores arqueológicos como estéticos do castro, que no seu dia já se veu perjudicado polo do cemitério e umha vivenda.

O castro de Cristimil também está sendo o cenário de trabalhos agrários que causam certo perjuiço a zonas que supom-se virgens arqueológicamente, já que o arado da terra começa a ser mais fundo. Ademais, acumula restos de neumáticos e madeiros que estropeam muito a sua imagem e incluso podem-se observar garrafas valeiras de veleno.

No caso de Parada, no enclave arqueológico conta entre os resíduos depositados cum par de veículos, um dos quais esta-se a oxidar já que se incendiou nesse mesmo sítio faz anos. Ambo-los dous carros som custosos de localizar já que a zona está povoado de felgos e maleza, o qual é favorecedor a reproduçom de incêndios. Também está desperdigada umha lavadora.

Dom-ramiro é outro dos castros cuia imagem nom é a mais ajeitada pola existência dumha enorme e inservível antena de telefonia que ademais está sostida por um mamotreto de formigom.

Desta maneira, o concelho lalinense, que o pasado ano apresentava o see livro de castros feito por António Presas, ainda conta com bastante tarefa por diante, ja que neste exercício nom se fizerom avanços na posta em valor e potenciaçom dos castros. Segundo o geógrafo lalinense, os seguintes passos nesta matéria passam por desenhar umha ruta de castros que passe por outros pontos e elaborar umha proposta de actuaçom tendente a conservar, manter e limpar estes enclaves. Ademais, aposta por recuperar os materiais extraidos do castrinho de Bendoiro e por excavar algum destes castros, que bem poderia ser este mesmo ao ser agora de titularidade pública.

Dende o M.R.A. Gallaecia condenamos tudo acto delictivo contra o património histórico, e esperamos desejosos de que os indivíduos causantes destes crimes tenham o seu bem merecido escarmento.

http://www.mra-gallaecia.org/natureza-f14/os-castros-perdem-imagem-t138.htm#355

Sem comentários:

Enviar um comentário