sexta-feira, 23 de agosto de 2013
A nossa simbologia
Gallaecia e o resto da Europa encaminha-se cara umha nova era. Um novo período histórico que precisará dumha nova simbologia. Nós queremos propor um símbolo milenário com o qual a nossa terra se poida abandeirar. Um símbolo que representa a origem celta do nosso povo e os seus valores espirituais: o trisquel.
O trisquel (trisquele ou triskel dependendo da escrita) é um motivo curvilíneo triplo utilizado polos celtas. Ténhem-se restaurado os trazes em moedas e jóias que datam a vezes de 450 ou 200 anos a.C, mais, em realidade, aparecem bastante antes dessa data. Os homens da Idade de Ferro já o utilizavam para enfeitar os seus megalitos.
Pero qual é o significado do trisquel? As opinions dos historiadores estám divididas sobre o tema: o trisquel significaria "as três pernas" em grego antigo. A forma espiral das ramas do trisquel som símbolo da vida, do dinamismo e do entusiasmo em contraposiçom a todo aquilo que está recto e semelha fijo. Significa por tanto o movimento da vida. Em bretom significa "os três raios". Certamente, assemelha-se ao Sol olhando cara os seus três braços, nas três direcçons, controlando o universo. Outros afirmam que representa o ciclo da vida (infáncia, madurez e velhez). Deste jeito também assemelharia ao que faz o Sol, que nasce e morre todos os dias. É possível que o trisquel represente as diferentes idades dum mesmo ser "a vigília", "o sono" e "o ensono". Pode representar também a passagem a través dos três mundos (céu, ar e terra) da cosmologia celta ou o que simboliza o passado, o presente e o futuro.
Os celtas codificárom os seus conhecimentos a través dos círculos: o círculo dos deuses, o círculo dos animais totêmicos, o círculo das cores, o círculo dos ventos, o círculo das árvores, o dos minerais... Três círculos som necessários para a conexom da consciência do humano e das diferentes formas do divino (terrestre e do ar). O trisquel é um dos círculos primários, um dos três círculos sem os que um nom pode começar umha aproximaçom da compreensom do mundo.
Por outra banda, volta-se de duas maneiras: um sentido positivo ou diurno e um negativo ou nocturno. Quando os círculos do trisquel se voltam cara a esquerda e cara abaixo é um símbolo bélico e maléfico anunciando umha guerra próxima. Quando os círculos se voltam cara a direita com sentido anticiclônico, simboliza a vitória e a paz. Topamos aqui o simbolismo das danças de guerra celtas que começam sempre por virar à esquerda, manifestaçom de desafio e hostilidade, pero que se rematam pondo à direita, símbolo da vitória.
A cifra três, como em muitas religions, é mui importante para os celtas. Também se topam três deuses fundamentais, três druidas primordiais, três deusas da guerra, três rainhas da Éire... O trisquel pode ser umha homenagem a todas essas personagens.
No passado da Gallaecia o trisquel tivo grande importáncia destacando o trisquel de Castromao que é um dos mais formosos por ser o único no mundo celta que é calado. Esta feito em granito. Ainda que existem outros com um desenho mais puro e geométrico, como o de Sam Cibram de Lãs, há-nos semelhantes ao de Castromao: dous no Castro da Tegra, dous em Briteiros, um em Armea, dous em Santa Luzia, …
Queremos que imagineis umha bandeira que num futuro nom mui afastado há desafiar ao vento na nossa terra. Um trisquel preto vai alojado no centro dum disco branco, à vez superposto sobre um fundo vermelho. O vermelho simboliza o socialismo, o branco o nacionalismo e o trisquel as tradiçons e os valores da naçom galaica.
Mentres tanto deixai-nos fazer umha sugestom. Prendedei-lhes lume a isses trapos que se ténhem por bandeiras galegas, levando no seu centro estrelas vermelhas ou coroas borbónicas, e içai umha vez mais os velhos estandartes nacionais. Já no 1932 o “Grupo Ultreia” utilizava a bandeira galega com o trisquel no meio. Assim, na “Carta da Organizaçom” descrevia-se do seguinte jeito: “4.- Cada Linha {doce dúcias -264- de rapazes} terá umha bandeira que será a galega azul e branca co trisquele no meio (...). A bandeira do Conselho é toda azul co trisquele cubrindo o campo da bandeira.”
Subscrever:
Enviar feedback (Atom)
Muito bom artigo. Saudações de cá.
ResponderEliminarAvé!